E-İmza S.S.S.
E-İmza Nedir?
E-imza, başka bir elektronik veriye eklenen veya başka bir elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi ifade eder.
E-imzanın Yasal Geçerliliği Var mıdır?
E-imza, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. Elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler. E-imza, elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.
E-imzama Nasıl Sahip Olurum?
E-imza oluşturmak için kullanılacak olan Nitelikli Elektronik Sertifikalar, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na bildirim yapmış yetkili Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara (ESHS) yapılacak başvuru ile alınır. Online Başvuru Formu'nda yer alan online başvuru formunu doldurup ilgili ödemeyi yaparak e-imzanıza sahip olabilirsiniz.
E-imza Başvurumun Tamamlanması İçin Kimlik Kontrolünü Hangi Yollarla Gerçekleştirebilirim?
Kişilerin e-imzasının oluşturulabilmesi için kimlik kontrollerinin yapılması zorunludur. Bu işlem dört şekilde gerçekleştirilebilir.
- Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum Hizmeti tercih edilerek,
- Noter aracılığıyla,
- EDM Başvuru Merkezleri’ne gelerek,
- Kurumsal Başvuru Sözleşmesi imzalayarak (çok kullanıcılı kurumlara özel)
E-imza Başvurusunda Hangi Belgeler istenir?
Bireysel başvurularda T.C. Kimlik numarasının da yazılı olduğu nüfus cüzdan fotokopisi ile noter huzurunda imzalanacak NES Kullanıcı Taahhütnamesinin EDM’ye gönderilmesi gerekmektedir.
Adreste Kimlik Kontrolü ve Kurulum tercih etmiş olan başvuru sahibi, EDM personeli adresine geldiğinde hazır bulunmalı ve nüfus cüzdan fotokopisini teslim etmelidir. Kimliğini tespit ettiren başvuru sahibinin, bir nitelikli elektronik sertifika kullanıcı sözleşmesi ve ekinde yer alan sertifika başvuru formunu doldurması ve imzalayarak onaylaması yeterli olacaktır.
Kurumsal başvurularda, sertifika içerisine firma unvanı yazılması isteniyorsa, nüfus cüzdan fotokopisi ve NES Kullanıcı Taahhütnamesine ek olarak Ticaret Odası Faaliyet Belgesi (aslı) ve imza sirküleri (aslı) gerekmektedir.
E-imzam Kaç Yıl Geçerli Olacaktır?
Nitelikli elektronik sertifika alındığı tarihten itibaren talep edilen süre dikkate alınarak 1, 2 ya da 3 yıla kadar geçerlidir.
E-imzamı Nerelerde Kullanabilirim?
E-imzanızı;
- E-devlet uygulamalarında (turkiye.gov.tr)
- E-imzanın zorunlu tutulduğu kamu projelerinde (UYAP, Sanayi Bakanlığı, EKAP…)
- MERSİS Projesi kapsamında ticari sicil işlemlerinde,
- Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde,
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde,
- Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde,
- Banka talimatlarının gönderilmesinde,
- Performans, izin, fazla mesai ve masraf onay formlarında,
- Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında,
- Bayi ağı iletişiminde sipariş sürecinde,
- Elektronik arşivin e-imzalanmasında,
- Islak imza gerektiren tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz.
E-imza İle iİgili Bir Sigorta Var mıdır?
5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’ndan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmemesi sonucu doğan zararlar Axa Oyak A.Ş. tarafından vaka başına 10.000 TL teminat ile sigortalanmıştır.
E-imza Sahiplerinin Yasa İle Getirilen Hukuki Avantaj ve Sorumlulukları Nelerdir?
E-imza sahibinin uyması ve dikkat etmesi gereken şartlar, imzaladığı ve kendisine bir nüshası verilen nitelikli elektronik sertifika kullanıcısı sözleşmesinde açıklanmaktadır. Elektronik İmza Kanunun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliği’nin 15. maddesinde Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibinin Yükümlülükleri başlığında açıklanmaktadır. Ayrıca bu bildirim 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nun Madde 14 yükümlülüklerine uygun olarak yapılmaktadır.
E-imzamı Kaybettim, Ne Yapmam Gerekiyor?
E-imzanızı kaybetmeniz durumunda iptali için hemen EDM ile iletişime geçmelisiniz. Sonrasında başvuru ve ödeme işlemlerini tekrarlayarak yeni e-imzanız oluşturulmasını talep edebilirsiniz.
Gmail, Yahoo, Mynet vb. Uzantılı E-postalarımda E-imzamı Kullanabilir miyim?
Web tabanlı e-posta uygulamalarınız aracılığıyla e-postalarınızı imzalayamazsınız. E-postalarınızı imzalayabilmeniz için MS Outlook ve benzeri bir e-posta uygulamasına gereksiniminiz vardır.
E-imzamın Seri Numarasını Nasıl Görebilirim?
E-imzanızın seri numarasını görebilmeniz için aşağıdaki sıralamayı takip ediniz.
Bilgisayarınızdan;
Başlat ⇒ Programlar veya Tüm Programlar ⇒ Genuine Standard ⇒Token Yönetimi ⇒ Dijital Kimlikler ⇒ Kayıtlı Bütün Dijital Kimlikleri Göster ⇒ Sertifika ⇒ Sertifikayı Veren altında seri numarası görülmektedir.
E-Devlet Kapısına E-imza İle Giriş Yapabilmem İçin Kütüphane Yüklemem İsteniyor, Nasıl Yükleyebilirim?
www.turkiye.gov.tr adresine girin. Yardımcı sayfalardan yardım merkezine gidin. E-imza yardım sekmesini tıklayın. Açılan bölümde “Kullanım Öncesi Gereklilikler Nelerdir” başlığının altında işletim sistemlerine göre kütüphane tablosu bulunmaktadır.
E-imza Mac İşletim Sistemlerinde Çalışıyor mu?
Çift işlemcili olması durumunda çalışmaktadır.